Belépés
Keresés
Kategóriák
Válaszadók toplistája
1. hatibacsi 20036
2. decotext 17332
3. geptop 16374
4. donaldduck 15550
5. hatarvadasz 13569
6. xenos 9874
7. feerko 9543
8. ibicimama 9280
9. piktorka2 9131
10. foxworkinspace 8624
Kinek a válaszát találták legtöbbször helyesnek?
1. ibicimama 1056
2. xenos 1031
3. dnemethk 845
4. hatarvadasz 810
5. donaldduck 744
6. pola62 730
7. geptop 665
8. hatibacsi 630
9. sunchat 489
10. gergelyferi 459
Helyesnek talált válaszok aránya
Tudjátok.hu már az Androidos készülékeken is!
Úton van? Épp válaszra lenne szüksége?
Tegye fel a kérdését!

Egy piros lámpánál is felteheti már kérdéseit, nem kell keresgélnie. Amint válasz érkezett a kérdésére, vagy új kérdés került fel, az alkalmazás jelezni fog.

Ön is segíthet másoknak, ha tudja a kérdésükre a választ, mivel az alkalmazás segítségével válaszolhat is.

Letöltés
Honnan tudhatom, hogy új indítóakkumulátorra van szükségem?

KözlekedésAutók, motorok
A kérdést írta: pare ( 2014.01.15. 08:47 )
Válaszok száma: 8
Címkék: indítóakkumulátorra, szükségem, tudhatom, honnan,
Válaszok Új válasz
geptop 2014.01.15. 19:49 (#8)
Piacon, bóvli boltban lehet kapni már 5-6-800 ft-ért használható multimétert...
Terheletlen állapotban 12,5V Ha indítás közben sem megy 11V alá, biztos, hogy nem kell kicserélni... Akkor máshol kell keresni a problémát (amennyiben, csak kattan, nyekken, vagy nyekereg az önindító)
Ilyen probléma lehet az akksi sarunál az érintkező felület állapota, kábelek állapota (pozitív és testkábel) önindító rendellenességek (behúzótekercs, bronzkefe, forgórész, stb.) de okozhatja, gyújtáskapcsoló, indítórelé rendellenesség stb...
Ha az akksi terheletlenül tudja a 12V-ot de terhelés alatt 10-11V alá esik, majd az indítózás után a feszültség visszaáll 12.3-12,5 V-ra, szintén jó az akksi! Máshol kell keresni a problémát!

Ha az akksi terheletlen állapotban 12V alatt van, akkor a fel kell tölteni és a fentebb leírtakat ellenőrizni.
csitti01 2014.01.15. 16:20 (#7)

sunchat:
Akkor fokozzuk a dolgot még egy kicsit.
Ha nincs aki megtolja az autót,akkor elég egy kalapács,amivel megkocogtatod az önindítót,vagy 4-es,5-ös sebességbe teszed,és ráindítasz / sicc /.
A savas akkumulátor celláinak feszültségét megmérve is megállapíthatod,hogy nincs-e leszakadva,vagy nem zárlatos-e valamelyik. / Egyszerűen beledugod a mérőkábelt /
Nagyon sok aksit cserélnek ki,mert egyszer nem indult az autójuk,pedig lehet,hogy csak a saru lazult meg.
pera!
Vidd autószerelőhöz,ingyen kiméri neked.
sunchat 2014.01.15. 12:34 (#6)
Bocs #4! Csitti, nem neked akartam írni, csak túl gondoltam magam a kezem előtt, és a hozzád címzett dolog helyett már a saját véleményem került a képernyőre

Szóval: #4 - téd a pont!
sunchat 2014.01.15. 12:32 (#5)
Megint jó látni, hogy nem csak én tévedek óriásit (tanult kollégámat idézve)

#4 - egy akksi amúgy sem olcsó dolog, szóval ha a szerelőt meg szeretnéd úszni, akkor két dolgot kell figyelembe venned. Ha zselés az akksi, akkor nem töltünk. Bár lehet, de nem ér sokat, ebben az esetben érdemes rámérni a töltöttségi szintre. Van erre műszer, de vannak töltők is, amik alapvetően kijelzik a naftát. Ha ez megfelelő, akkor a kettyenés oka jellemzően az önindítóban lévő szénkefe defektje. Ha csak rosszul van befordulva, akkor a hiba házilag megoldható: tedd sebességbe az autót és egy cimborával lökdössétek meg. Átfordulni nem fog a sebességbe tétel miatt, de a szénkefe nagy eséllyel egy kicsit jobb pozícióba áll. Ráindítás, néhány sikertelen / sikeres próbálkozás után ez kiderül. Ha ez nem segít, akkor nagyobb a baj és szerelő.
Ha nem zselés akksid van, akkor hatékonyan töltögetheted nyugodtan, de nyilván ebbe már volt részed. Itt arra kiell figyelni, hogy a desztillált vizet tartalmazó cellák megfelelő szinten legyenek (szükség esetén vízpótlás a szintig). A feltöltöttség egyik szintje a cellákban lévő vízgyöngyözés ("forrás" , de a feszkót a műszer is kijelzi. Ha nem éri el a megfelelő feszültséget, az önindító megint csak kettyenni fog. Ha el is éri, de pár indítás (nap) után lemerül), akkor valószínű cellazárlat van. Még ez is kezelhető, csak nem érdemes vele foglalkozni, ekkor már kezdhetsz matatni a pénztárcádban egy új akksi reményében.
Az öregedő akksik fokozottabban érzékenyek a hidegre. Több napos "tétlenség" esetén már az enyhébb mínuszok is kicsinálják. Még ekkor is töltheted, de elég sűrűn kell ezt meglépned majd. Ideiglenes megoldás lehet, hogy naponta párszor beröffented az autót és mész egy pár kilométert vele, hogy a generátor újratöltsön. Az öregség intervalluma elég tág, 4 éves akksi is számíthat öregnek, meg 8 is. A 8 már elég nagy véglet, nekem 7 éves korában adta meg magát (naponta kellett tölteni).
csitti01 2014.01.15. 12:14 (#4)
#2 #3
Korántsem biztos,mert nem mindegy,hogy hány amperórás a töltőd. Aztán a "csak nyekkenés" oka lehet az önindító behúzótekercs /blendix/, vagy csak simán egy meglazult akku saru.
csobyzoli 2014.01.15. 11:52 (#3)
amikor egy egész éjszakai töltés után a következő utáni napon, a hidegben nem akar indítani, akkor csere
decotext 2014.01.15. 11:22 (#2)
Ez nagyon egyszerü, s még csak szerelö sem kell hozzá. Ha reggel inditani akarsz és csak kettyen, de nem indit, akkor 100%-ban bizos lehetsz abban, hogy kell egy új akksi!
csitti01 2014.01.15. 10:28 (#1)
Vidd el egy szerelőhöz,aki feltöltött állapotban terheléses kapacitás méréssel megmondja,hogy csere,vagy töltés.
Facebook komment
További címkék
akksi sarunál, érintkező felület, akksi terheletlenül, indítózás után, piacon, bóvli, boltban, lehet, megtolja beröffented amperórás, sikeres kattan feltöltött, autót inditani vízgyöngyözés, párszor máshol, töltheted töltők, terheletlen saját, naftát forgórész, saját kettyenés, akksik sarunál,
TVN.HU, Képtár, Blogok, Videótár, Szótár, Házi Receptek, Fecsegj, Véleményezd!,
© 2024 TVN.HU Kft.